Последните ще бъдат първи: въпреки че Ford EcoSport от години е обичайна гледка за пътищата в Южна Америка и е много успешен на другия край на света, европейското поделение на Синия овал чак сега реагира на тенденциите на SUV-модата, която цари на Стария континент, и лансира успешния модел отвъд Атлантика. През следващата година той ще се продава в Европа, където ще се бори с конкуренти като Opel Mokka, Renault Captur и Peugeot 2008. В Германия Ford-ът с нетрадиционен и по-грубоват дизайн ще бъде продаван на цени от 19 200 евро нагоре, като в шоурумовете колата ще се появи през май 2014 г. В България ЕcoSport ще дебютира през същата година, но все още не е ясно през кой месец и срещу каква сума. И докато опонентите се стремят да бъдат лайфстайл-модели, чиято визия е дизайнерски спортна, EcoSport иска да бъде по-натуралистичен. Не случайно при него резервното колело е там, където очаквате да го видите при истински офроудър – отвън, върху вратата на багажника. Въпреки че това изобщо не е практично за града – първо, защото така петата врата става много по-тежка, и второ – защото по този начин имате нужда от повече място за отваряне на капака, което може да се окаже проблем на тесни места. Жалко – тъй като с дължината си от 4,01 метра EcoSport е компактен. За сметка на това обаче клиентите ще се радват на много нисък товарен ръб и на сравнително приличен багажник с обем 333 литра. А когато спукате гума, ще я смените много лесно и бързо. Колко често обаче ви се е налагало да сменяте спукана гума през последните години?Въпреки че е разработен в Бразилия и е произвеждан в Индия, EcoSport стартира с европейска палитра от двигатели. Клиентите могат да избират измежду 1,5-литров дизел с 90 к.с., бензинов мотор със същия обем и 112 к.с., както и най-известния 3-цилиндров EcoBoost. Макар че е с работен обем само 1 литър, този двигател развива порядъчните 125 конски сили и прави впечатление на много жизнен. Но на скоростната кутия нямаше да й навреди шеста предавка, а при име катo EcoSport колата трябваше да има поне Start-Stop система. Въпреки това мъничкият мотор прави добро впечатление – макар че е малко шумничък, придвижва машината пъргаво в градския трафик: на светофара се изстрелвате пред останалите, „отмъквате“ паркомястото на шофьора пред вас и се включвате безпроблемно в желаната лента. Всичко това не е проблем за малкия SUV. Чак след като напусне пределите на града, EcoSport започва да показва някои от слабостите си. Всъщност окачването осигурява приличен комфорт за дълги пътувания, а шумоизолацията не е лоша – но с максималния си въртящ момент от 170 Нм 3-цилиндровият мотор се нуждае от цели 12,7 сек за спринта от 0 до 100 км/ч и ускорява машината максимално до 180 км/ч. Затова човек не трябва да възприема ЕcoSport като много спортен. Високият Ford обаче е икономичен – задоволява се средно с 5,3 литра на 100 км в тестовия цикъл на ЕС. Във всекидневието обаче ще трябва да калкулирате консумация около 7 л, което е много добър резултат за офроудър. Тук своята дума казват и теглото от 1,4 тона, и малката каросерия. Като стана дума за офроуд: EcoSport наистина изглежда като автомобил за движение извън пътя, а клиренсът от 20 см е като входен билет за местности с пресечен терен. И тук идва голямото „НО“ - в Южна Америка машината се предлага с двойно задвижване, но в Европа ще бъде само с предно. Не че на 4х4-версиите би могъл да се падне особено голям дял от продажбите. Но по този начин Ford би се дистанцирал много сериозно от Renault и Peugeot и би се доближил до Mokka по отношение на цената. А хората от Кьолн не искат това. На пръв поглед интериорът изглежда много приятен. За всички пътници има достатъчно място, регулиращата се задна седалка позволява избор между голям багажник и много пространство за краката на пасажерите отзад, зад огледалото за обратно виждане работи камерата на системата за автоматично спиране, а системата Sync позволява приложения на мобилния телефон да бъдат стартирани чрез гласови команди от колата. На втори поглед обаче човек разбира, че тук му липсват малко повече цветове и че формите са прекалено агресивни. А именно в такъв моден и бързо развиващ се сегмент като този на мини SUV-овете евтината пластмаса и монохромният дисплей няма да бъдат приети добре. Конкурентите ще ви посрещнат с по-приятен интериор.Въпреки това Ford не трябва да се съмнява в успеха на компактния и висок модел. Защото, ако човек вярва на пазарните изследвания, в следващите години няма да има толкова голям бум в нито един друг сегмент, колкото в този на компактните SUV-ове. И въпреки че леко закъсня с лансирането на модела в Европа, производителят е много пред VW, който дори не е представил дизайнерска скица на Polo SUV.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!