Наследникът на 599 GTB Fiorano няма да се казва F620, а F12 Berlinetta. Днес италианците разкриха официална информация на най-бързия си шосеен автомобил. Той ще направи световен дебют на автомобилното изложение в Женева следващата седмица. Моделът ще се задвижва от ново поколение атмосферен V12 двигател, който ще се използва и в новото Enzo до края на годината.
F12 Berlinetta, име познато от легендарния 250 GTO Berlinetta, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 сек., от 0 до 200 км/ч ще са му нужни 8,5 сек, а максималната скорост достига 340 км/ч. Въртящият момент е 690 Нм, 80% от които ще са достъпни още при 2500 об/мин, а маскималната мощност е 730 к.с. Компанията разкри, че моделът е поставил нов рекорд, затваряйки една обиколка на пистата Fiorano за 1 мин 23 сек. Двигателят с литрова мощност от 116 к.с./л е базиран на този в FF, но произвежда 80 к.с. повече.
Докато мощността се е увеличила драстично, разходът на гориво и вредни емисии са редуцирани подобаващо. Икономията на гориво е подобрена с повече от 10% в сравнение с 599, като комбинраният разход вече е 15,7 л/ 100 км. Вредните емисии CO2 са спаднали от 415 г/ км до 350 г/ км. Тези цифри се постигат с опционална старт/ стоп система.
Ferrari F12 Berlinetta е дълго 4618 мм, широко е 1942 мм и високо 1273 мм. В сравнение с 599 то е с 47 мм по-късо, 20 мм по-тясно и 63 мм по-ниско. Междуосието също е по-късо, но засега не разкриват точните размери.
Повече от промените са в задната част, където F1 трансмисията с двоен съединител и задното окачване заемат много по-малък пространство. Центърът на тежеста също е по-нисък и изместен назад, което е допринесло за идеално разпределение на теглото 46 отпред/ 54 отзад.
F12 Berlinetta използва изцяло алуминиеви шаси, рама и каросерия, изградени от 12 различни сплави, в резултат на което общото тегло е 1525 кг или 70 кг по-малко от това на 599.
Благодарение на Pininfarina и Ferrari Styling-Centre, италианците не крият гордоста си с аеродинамичните качества на новия си модел. Програмата XX е увеличила притискателната сила на F12 с 76 % спрямо 599, а коефициентът на въздушно съпротивление е сведен до 0,299.
В стандартното оборудване се предлага цял набор от нови системи, като –E-Diff, ESP Premium, F1-Track, високопроизводителен ABS и нова magnetorheological система (SCM-E), регулираща окачването (магнитни частици в маслото, които мигновенно променят твърдостта спрямо условията на пътя).
Интериорът предлага кожена тапицерия и апликации от карбон и алуминий и въздушни отвори, вдъхновени от авиацията. F12 приема контролната система Human Machine Interface от 458 и FF, която се управлява изцяло от волана.
Засега няма информация за цената, но според слухове най-бързото Ferrari ще е над 300 000 евро.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!