Beetle отива нагоре – и то с цели 5 сантиметра! Любимецът на дамите в гамата на VW се превръща в любител на офроуда под името Beetle Dune и получава подвижен заден спойлер, хромирани защитни елементи за пода и офроуд окачване. Концептът е един от акцентите на щанда на компанията на автосалона в Детройт и е предвестник на планираната серийна версия на Beetle c офроуд визия. Още не е ясно дали добавката Dune към името на модела ще бъде запазена, или той ще се нарича CrossBeetle. Още преди официалната премиера на автомобила ние успяхме да се докоснем до него.
За единствения екземпляр производителят е избрал ръждив оранжев цвят, наречен Arizona. Koето е малко странно – защото автомобилите от типа Cross, Country, Trekking и т.н. често страдат от корозия, причинена от честите разходки извън пътя. Beetle Dune обаче не ни напомня за „кафявата чума“, а ни е много симпатичен, защото по някакъв начин ни напомня за духовития VW Buggy от 60-те години на миналия век. Нищо чудно преди старта на евентуално серийно производсто да бъде представена и версия кабриолет.
По-дълъг, по-широк, по-спортен
Въпреки увеличения с 5 см клиренс Dune изглежда много динамичен. Човек придобива това впечатление и заради добавените 24 мм към широчината и 12 мм към дължината. Грубоватият заден спойлер прави визията на автомобила още по-спортна. Като стана дума за спойлери, този тук може да се отваря наляво и надясно и по този начин да осигури място за закрепване на специални пустинни ски. Много хитро, нали? Тези ски не са предназначени нито за Алпите, нито за снега, а за дюните на Сахара. Beetle Dune е задвижван от турбобензиновия 2.0 TSI с 210 к.с., комбиниран с електронен блокаж на диференциала XDS. Двойно задвижване няма, цялата мощност се прехвърля към предните колела.
Интериорът изглежда много по-солиден, отколкото при стандартния Beetle. Вместо пластмаса тук на много места намираме гумирани повърхности. Приятна носталгична нотка внася лайстната на мястото на жабката – спомен за първата „Костенурка“. Иначе таблото е познато от обикновения Beetle – с изключение на 7,7-инчовия тъчскрийн.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!