През май 2011 г. в Япония са били продадени 142 154 нови автомобила (в това число леки коли, камиони и автобуси). The Wall Street Journal информира, че в сравнение с май 2010 г. спадът на продажбите възлиза на 38% – такъв обем на майски продажби е регистриран в страната за първи път в далечната 1968 г. Катастрофалните числа, разбира се, се обясняват с продължаващото въздействие от последиците на земетресението, случило се на 11 март. Междувременно трябва да се отбележи, че японският автомобилен пазар започва бавно да се възстановя в сравнение с резултатите от април, когато спадът на продажбите се равняваше на поразителните 51%.
През миналата седмица най-големите японски автомобилни производители Toyota, Nissan и Honda заявиха, че се надяват да се върнат към обичайния производствен ритъм още през това лято, като възстановяването на работата става по-бързо, отколкото се предполагаше. Главният проблем за индустрията на Япония продължава да бъде острият дефицит на електричество. Властите в страната са предложили да се справят с неизбежните трудности, като дните четвъртък и петък за автомобилните заводи да бъдат почивни, а събота и неделя, когато консумацията на електроенергия е по-малко, да бъдат работни.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!