Димитър Илиев проведе тестове за настройки на автомобила си преди рали „България“. Пред AUTO BILD България пилотът призна, че на „Хеброс“ доста се е поизпотил в битката си с Крум Дончев (Peugeot 207 S2000, Globul Rally Team). След пловдивския кръг от българския шампионат Илиев усети остра нужда от промени по окачването, защото Skoda-та не му давала достатъчно увереност при излизането от завоя.
Механиците на няколко пъти променяха твърдостта, ниската и високата скорост на амортисьорите, за да достигнат до положението, в което Митко чувства колата най-стабилна. Сега тя има лека склонност към недозавиване, но се държи значително по-добре, отколкото преди. На късата отсечка бяха изпитани и няколко различни „карти“ за управление на мотора на Fabia S2000, а редакторът Димитър Пешев се качи на навигаторското място за едно от изкачванията. Ето и неговите впечатления от екшъна по отсечката:
„Загряването на гумите се оказва по-голямо изпитание от самото изкачване в състезателно темпо, защото главата ми се блъска в страничните защитни панели на седалката. От адската жега спасение няма – Митко не отваря миниатюрните странични прозорчета. През тях може да се промъкне оса и да го ужили по лицето през отворената каска – а това може да бъде фатално дори при нормално шофиране. Заставаме пред клетката за времеизмерване. Пилотът активира функцията за старт и на високи обороти атмосферният двигател с близо 300 к.с. трепетно очаква момента, в който Fabia-та ще се откъсне напред. 5-4-3-2-1...Старт - 80 ляв 2 и веднага след това интензивно спиране за обратен завой. Илиев настъпва здраво газта, но следва типичния си изчистен стил на каране, без да губи ценни стотни в пързаляне на машината. С плавните си команди към волана и педалите и изчистените почти до сантиметър траектории, състезателят намира най-бързия начин да мине по трасето. За да поддържа мотора във високи обороти, той използва левия си крак за спиране. След по-малко от 2 минути задминаваме и втората клетка за времеизмерването, намаляваме кротко и Митко пъргаво завърта колата с ръчната спирачка. „Финал“ - прошепвам по разговорното устройство, вградено в каската, и се прибираме в бокса. Целта е изпълнена: Fabia-та е готова за битката в рали „България“.
Амортисьорите с навити около тях пружини могат да бъдат настройвани по отношение на твърдост и скорост на отпускане и свиване
Горният слой от един комплект гуми остана по трасето.
Някои от най-добрите дилъри на USAG, един от спонсорите на екипа, се качиха в колата при Митко.
Все още не е ясно кои чужденци ще дойдат на рали „България“ - почитателите на моторспорта обаче се надяват те да бъдат повече, за да има сериозна конкуренция за Димитър Илиев и Крум Дончев.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!